Storypark Hantera KIOSK: En digital närvarohanteringsapp
Storypark Hantera Kiosk är en Android-app utvecklad av Xap Technologies Pty Ltd. Appen är gratis att använda och faller under kategorin Utbildning & Referens. Det är ett utmärkt verktyg för skolor, daghem och andra barnomsorgsleverantörer för att digitalt spåra närvaro för både barn och personal.
Appen levereras med ett digitalt närvarosystem som utför dagliga revisionsloggar och kan spåra in- och utloggnings tider, ända ner till sekunden. Den tillåter familjer att snabbt checka in sina barn med sin egen enhet, med bara ett mobilnummer och PIN nummer. Appen registrerar också och hanterar frånvaroregistreringar, med möjlighet att lägga till anteckningar. Föräldrar kan få faktureringsvarningar och meddelanden när de använder inloggningsappen, vilket eliminerar behovet av samtal, e-post eller att hitta dem vid avlämning och hämtningstider.
Kioskfunktionen kan också användas av personal för att logga in och ut, vilket eliminerar behovet av berg av papper varje år. Appen beräknar automatiskt personalpauser och totala arbetade timmar, som enkelt kan exporteras som rapporter för lönesystem. För att använda Kiosken behövs ett Storypark Hantera-konto. Att hantera närvaro har aldrig varit enklare med Storypark Hantera KIOSK.